Samværsregler

På mellemtrinet har vi et godt og respektfuldt læringsmiljø, derfor er vi enige om følgende:

Arbejde på gangen:

• Når jeg arbejder på gangen, er jeg stille, fordi jeg ved, at der er undervisning i lokalerne omkring mig. Jeg ved også, at jeg kan forstyrre andre, hvis jeg larmer.
  • Går jeg forbi nogen, der sidder og arbejder på gangen, lader jeg dem være i fred, fordi jeg ved, at det kan forstyrrer deres arbejde, hvis jeg afbryder dem.
  • Som lærer sørger jeg altid for, at døren til klassen er åben, hvis jeg har elever, der arbejder på gangen.

Pauser:

• Spisning i klassen foregår altid roligt. Måske sidder jeg og småsnakker med mine kammerater, men har jeg behov for mere aktivitet, går jeg udenfor. Det er heldigvis tilladt at tage min mad med ud.
  • Lærercomputeren og projektoren bruges aldrig i pauserne. Derfor er skabet altid låst i pauserne.
  • Jeg går altid ud, som det er aftalt i pauserne.
  • Det er ”mine” voksne, der bestemmer, om jeg må bruge IT i pauserne.

Gangvagter:

• Hvis gangvagterne beder mig gå ud, gør jeg det med et smil
  • Særaftaler er altid noteret på glastavlen.

Sko:

• Mellemtrinsgangen er skofrit område. Derfor stiller jeg altid mine sko i reolen, inden jeg går ind på gangen. Hvis nogen af mine kammerater glemmer det, minder jeg dem PÆNT om det eller hjælper dem med at sætte skoene op. På den måde hjælper jeg også rengøringen med at gøre skolen til et dejligt sted at være for mig og mine kammerater.

Toiletter:

• På mellemtrinsgangen har vi adskilte drenge-/pigetoiletter. Det respekterer jeg og husker altid at efterlade toilettet pænere, end da jeg kom.

Skoledagens afslutning:

• Når dagen slutter, rydder jeg altid op efter mig selv og sætter min stol op. Hvis jeg er duks, ordner jeg det, der er aftalt med min lærer. Jeg lukker vinduer, og så er det lærerens ansvar ALTID at låse døren efter sidste time.